Wednesday, August 11, 2010

لپ تاپ چیست؟

پ تاپ ها سیستم هایی با قابلیت حمل و نقل بالا و قیمت پایین هستند که به دلیل اهداف در نظر گرفته شده برایشان به این نام خوانده می شوند. این سیستم ها، کاربران را به سرعت و بدون هیچ زحمتی به شبکه اینترنت وصل می کنند. سایز آنها از 9/8 اینچ تا 4/18 اینچ متغیر است و اغلب قیمتی بین 300,000 تومان تا حدود 3,000,000 تومان دارند

Tuesday, August 10, 2010

راهنماي خريد لپ‌تاپ

  • ۱ - اول نيازتان را مشخص كنيد: تعيين هدف و نيز مشخص كردن نياز كمك زيادي در يك خريد مناسب مي‌كند. اگر به اين نكته فكر كنيد بعضا پيش مي‌آيد به اين نتيجه برسيد كه چه میزان هزینه کنید، چه محصول و با چه مشخصاتی نیاز شما را پاسخگو خواهد بود و با اينكار در هزينه‌هاي خود صرفه جويي مي‌كنيد. آيا مطمئن هستيد كه نياز خود را درست پيش‌بيني كرده‌ايد؟
  • ۲ - دوم ضمانت و گارانتي معتبر درخواست كنيد: منظور از گارانتي معتبر يك خط نوشته در زير فاكتور فروش نيست كه هيچ ارزشي ندارد. بايد مطمئن بود كه قطعه خريداري شده را شركتي اسم و رسم‌دار و با هويت گارانتي كرده است. يكي از بهترين روش‌ها در اين زمينه تماس با شركت تضمين‌كننده، مشاهده اسناد و مدارک نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش در ایران میباشد و و اطمينان از صحت ضمانت كالاست.
  • ۳ - سوم از تجربيات ديگران در خريد بهره بگيريد: انواع مختلفي از نوت‌بوک‌ها در بازار موجود است ولي متخصصان و كساني كه قبلا اين نوت‌بوک‌ها را خریداری كرده اند، راهنمايان خوبي بهنگام خريد آن هستند. پس هرگز از خواندن يك مطلب در مورد نوت‌بوک در سايت‌ها و يا روزنامه‌ها و جاهاي ديگر و كسب اطلاعات اضافي در اين زمينه غافل نشويد. به چه افرادي براي راهنمايي و مشاوره دسترسي داريد؟
  • ۴ - چهارم فقط به دنبال نام و نشان نباشید: نوت‌بوک‌ها دارای طبقه بندی و رتبه‌های تجاری هستند. امروزه دنیای دیجیتال به حدی پیشرفت کرده است که خوشنام‌ترین مارک‌ها هرگز احساس آرامش نخواهند داشت. نوت‌بوک‌ها با درجه بندی‌های A , B , C وارد بازار می‌گردند. شما از چه نوت‌بوکی بهرمند شده‌اید؟ آیا از قطعات داخل نوت‌بوک مطلع هستید و یا فقط نام نوت‌بوک برایتان کافی است؟ آیا نوت‌بوک شما پس از یک مدت کارکرد طولانی دچار افت کیفیت نشده است؟
  • ۵ - پنجم به حرف‌هاي بازاري و اغوا كننده توجه نكنيد: برای خرید یک کالای تخصصی نزد افراد و فروشنده‌های بازاری و غیر متخصص نروید! حرف هاي زيادي به هنگام خريد يك نوت‌بوک معمولا از فروشندگان زبده مي‌شنويم كه تضمين‌كننده هيچ چيزي نيست و تنها فريب‌دهنده و اغواكننده است. 
  • حرف‌ها و جملاتي از اين قبيل: «خيلي‌ها بردن و راضي هستن»، «خودمون ضمانتش مي‌كنيم»، «خراب بود بيارش همين جا با يك دستگاه نو تعويض كنم»، اين نوت‌بوک همه جا و پشت هر ویترینی پیدا میشه و غيره. به هيچ‌كدام توجه نكنيد. پس به چه كسي مي‌توان اعتماد كرد؟
  • ۶ - ششم با ديد باز و آگاهانه خريد كنيد: هر نوت‌بوکی را كه مي‌پسنديد مشخصاتي دارد از آنها كامل آگاه شويد و كاملا بدانيد چه نوت‌بوکی را خريداري مي‌كنيد چون بايد مبلغ زيادي هزينه كنيد نه اين كه پولتان را دور بريزيد. هميشه سعي كنيد با استفاده از سايت شركت سازنده اطلاعات كافي و لازم را در مورد دستگاه مورد نظر كسب كنيد. با فرض اينكه بتوان نوت‌بوک مناسب را هم شناسايي كرد آيا قادريد عملكرد مجموعه قطعات آن را نيز ارزيابي كنيد؟ آيا اين قطعات با يكديگر هم خواني دارند؟ آیا دارای استانداردهای فنی هستند؟

Sunday, August 1, 2010

اما اینبار هنر آشپزی



به نقل از اونجا . آخه استعداد من کشت . یا کشت من استعداد . آقا مطلب مال اینجاست‌ها .


اصولا کسانی که من رو مي شناسن می دونن که من آدم فوق العاده با استعدادي هستم و شديدا تنبل !!! اما وقتي کاري رو بخوام انجام بدم تا تهش مي رم. حدود يک سالي هست که شديدا به آشپزي علاقه مند شدم و اگر روزي اين شغل مسخره ي مشاوره و تحليل و طراحي سيستم هاي مبتني بر وب رو رها کنم مطمئنم که يا مي تونم از نويسندگي خرجم رو در بيارم يا از موسيقي يا از ... آشپزي !!!

هر چند وقت يکبار به سرم مي زنه نصف شب به جاي خوابيدن و وبلاگ ملت رو خوندن آشپزي هاي من در آوردي خودم را انجام بدم. امشب هم يکي از اون شب هاست. اومدم خونه و توي يخچال رو نيگاه کردم. سوسيس و قارچ نظرم رو جلب کرد. سريع دست به کار شدم و قضايي رو عکسش رو در بالا مي بينين حاصل اين کار شد.

نام قضا : هنوز انتخاب نکردم.
مواد لازم :
- سوسيس کوکتل : 2 عدد
- قارچ : ده بيستا !
- آبليمو : يک استکان
- نمک
- فلفل ( منظورم دلمه اي نيست ها .. از اين پودري ها )
- پياز : يک عدد
- شويد خشک : يکم
- سس کچاپ : به مقدار لازم
- آب هم لازمه
- روغن مايع
- تخم مرغ : 1 عدد

وسايل مورد نياز :
- قابلمه
- ماهي تابه
- قاشق چنگال !
- چاقو ( چاغون )

ابتدا يک مقدار آب در قابلمه بريزين. بهش نمک و آبليمو رو اضافه کنين و بزارين تا قشنگ جوش بياد. حالا روي سوسيس ها رو به صورت مارپيچ با چاقو شيار ايجاد کنين که شبيه فنر بشه.. مواظب باشين که نصف نشه. پياز رو به صورت قطعه قطعه در بيارين و دايره هاي ايجاد شده رو از توي هم در بيارين. حالا سوسيس ها و پيازها رو داخل آب در حال جوش حاوي آبليمو بريزين. قارچ ها رو هم درسته بندازين تو آب. بعد از اينکه سوسيس ها باد کرد زير قابلمه رو خاموش کنين. مواظب باشين زياد تو آب نمونه چون مزش رو از دست مي ده.

حالا يک ماهي تابه ي تميز رو بردارين. سوسيس ها رو توي ماهي تابه بندازين. با دقت روغن رو جوري روي سوسيس ها بريزين تا قشنگ کلش روغني بشه. بعد ماهي تابه رو مرتب تاب بدين تا با چرخش سوسيس ها روغن کل سطح سوسيس ها رو بپوشونه .. حالا نمک و فلفل و قارچ و پياز ها رو داخل ماهي تابه بريزين و با حرارت مناسب سعي کنين سرخشون کنين. هرچند که همچين سرخ هم نمي شه. وقتي که سرخ کردن تموم شد. موارد رو از ماهي تابه خارج کنين. مواظب باشين که با يک قاشق بزرگ يا با کمک دو قاشق سوسيس ها رو در بيارين که از هم جدا نشن.

حالا يک تخم مرغ رو داخل ظرفي بشکونين. فلفل و نمک رو بهش اضافه کنين. شويد هاي خشک رو کف دست پودر کنين و بريزين تو ظرف. حالا اينقدر هم بزنين تا سفيده کامل با زرده مخلوط بشه. حاصل رو توي ماهي تابه بريزين و کمتر از يک دقيقه حرارت بدين. مواظب باشين تخم مرغ زياد خشک نشه و وقتي تنها از حالت آبگونه خارج شد زيرش رو خاموش کنين.

حالا محتويات رو هرجور دوست دارين در يک ظرف سفيد (!) تزيين کنين. سس کچاپ فراموش نشه. من براي تزيين از دو تا گيلاس هم استفاده کردم که وقتي کمي تو ظرف بمونه گرم مي شه و مزه ي جالبي داره .. توصيه مي کنم اگر خواستين گيلاس بزارين به تعداد سوسيس ها بزارين که کسی که غذا رو مي خوره بعد از خوردن هر سوسيس يک دونه گيلاس رو هم بخوره.. البته اگر به جاش زيتون شور استفاده کنين خيلي بهتره.

آخر يادتون نره که بعد از تزيين حتما نمک روي ترکيب حاصل بريزين.

ضمنا اگر پيشنهادي براي اسم اين قضا دارين لطفا به من بگين. حق کپي رايت هم محفوظ است.

Monday, July 19, 2010

ویل اسمیت « افسانه قابیل» را سینمایی می كند


ویل اسمیت سینماگر آمریكایی « افسانه قابیل» را سینمایی می كند.
ویل اسمیت در این پروژه سینمایی نقش آفرینی می كند و به عنوان یكی از تهیه كنندگان پروژه نیز معرفی شده است.
بنابراعلام ددلاین سینما، در حالی که فیلمبرداری فیلم «مردان سیاهپوش» در قالب سه بعدی با بازی اسمیت در ماه آگوست آغاز خواهد شد، اسمیت هم به عنوان تهیه کننده و هم به عنوان بازیگر در فیلم « The Legend of Cain» یا افسانه قابیل حضور خواهد داشت .
فیلمنامه افسانه قابیل توسط « کالیب پینکت» و « دن ناف» نوشته شده است.
براساس این گزارش، این فیلم برداشتی سلحشورانه از داستان هابیل و قابیل است که در انجیل ذکر شده است. اما این بار با چاشنی خون آشامی.
ویل اسمیت هم نقش قابیل ، فرزند ناخلف حضرت آدم را بازی می کند. ویل ساخت این پروژه را از طریق کمپانی فیلم سازی اش قبول کرده است.
ویل اسمیت، ستاره ی سیه چهرده هالیوود كه در سال ۲۰۰۸ به عنوان در آمدزا ترین بازیگر سینمای آمریكا انتخاب شد، اخیرا در فیلم «۷پوند» به كارگردانی «گابریل موچینو» و «پیرپسر» نیز به ایفای نقش پرداخته است.
ویلارد کریستوفر «ویل» اسمیت جونیور متولد سپتامبر سال ۱۹۶۸ است.
او که با نام ویل اسمیت شناخته می شود، بازیگر و خواننده هیپ هاپ، دوبلور و هم چنین تهیه کننده آمریکایی است که در فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیای آمریکا به دنیا آمده است.
ویل اسمیت تاکنون دو بار نامزد جایزه اسکار برای فیلم های علی(۲۰۰۱)و به دنبال خوشبختی (۲۰۰۶) شده است.

Thursday, July 15, 2010

تعریف دنیا از نگاه یك زن در گالری مهروا

نمایشگاه نقاشی های شهره عدالت عصر جمعه ۲۵تیر ۸۹ آغاز به كار می كند.
جعبه تقسیم عنوان این نمایشگاه است كه در آن حدود ۱۲ نقاشی با رویكرد موضوعی و تماتیك زنانه به معرض تماشای مردم قرار خواهد گرفت.
شهره عدالت كه به عنوان برنده مسابقه تابستان گرم و طولانی با هنر ( كه از سوی گالری مهروا نیمه دوم سال ۸۸ برپا شده بود) این نمایشگاه را برگزار كرده است. او متولد ۱۳۴۵ می باشد و از سال ۸۰ طراحی و نقاشی را نزد احمد وكیلی، راد و نصرا... مسلمیان به طور جدی پیگیری كرده است. او سال پیش در بینال طراحی در موزه امام علی حضور داشته است.
در نقاشی های شهره عدالت حس زنانه، بیان عاطفی و نقد گزنده موج می زند. او اعتقاد دارد هنرمند موظف است موقعیت جامعه و جهانی كه در آن زندگی می كند را آیینه داری نماید و چونان نبض بیدار و هوشمند به نقد وضع موجود و ترسیم وضع مطلوب بپردازد. اثر این هنرمند با عنوان (راه بن بست پرواز) در قالب ۳ نقاشی مستقل كه مضمونی واحد را بازگو می كنند موید این نظریه اوست.
شهره عدالت می گوید سبك خاصی ندارد اما آثار او را می توان در اكسپرسیونیسم یا نقاشی بیانگرا دسته بندی نمود. او با رنگ روغن، میكس مدیا و حتی كلاژ كار می كند و چنانكه رفت (زن) كاراكتر مورد علاقه اوست كه نقاش تلاش دارد برابری او با جنس مرد را در بوم هایش تفهیم نماید. او می گوید زن است و طبیعی است كه از دریچه یك زن به دنیا بنگرد و از همین زاویه و نگرش دنیا را تحلیل كند.
نمایشگاه نقاشی های جعبه تقسیم شهره عدالت تا چهارشنبه ۳۰ تیر دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت ۴ تا ۹ بعداز ظهر از این آثار در خیابان كریمخان – خیابان آبان جنوبی (شهید عضدی) شماره ۳۸ نگارخانه مهروا دیدن نمایند.

Tuesday, July 13, 2010

خروج معاونت صنایع دستی از پایتخت

انتقال معاونت صنایع دستی به استان اصفهان مژده ای بود كه بقایی ـ رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ـ در مراسم بزرگداشت صنایع دستی (۲۴ خردادماه) در حضور مسؤولانی مانند رحیمی ـ معاون اول رییس جمهور ـ و اسفندیار رحیم مشایی ـ مشاور و رییس دفتر احمدی نژاد ـ داد؛ ولی مژده ی بقایی بازخوردهای متفاوتی را در میان كاركنان معاونت صنایع دستی داشته است.
حمید بقایی در آن روز گفت كه خروج معاونت صنایع دستی از تهران به دنبال سیاست دولت برای انتقال برخی دستگاه ها به خارج از پایتخت است.
او به این معاونت تا مهرماه فرصت داد كه به اصفهان منتقل شود. خبری های خوب رییس سازمان برای كاركنان تمام نشده بود كه تهمینه دانیالی ـ معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی ـ تصمیم گرفت كارهای انتقال را زودتر از موعدی كه بقایی تعیین كرده بود، انجام دهد.
دانیالی گروهی را مشخص كرد تا ۱۱ تیرماه به اصفهان بروند و جانمایی لازم را برای اسكان موقت كارمندان این معاونت انجام دهند. نخست قرار شد تا زمانی كه كاركنان این معاونت، زندگی خود را از تهران به اصفهان منتقل می كنند، دو ساختمان مجزا برای اسكان موقت كارمندان زن و مرد درنظر گرفته شود.
معاون صنایع دستی به كاركنانش قول داد، در جریان این انتقال كه به اعتقاد رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به صلاح خودشان، سازمان و دولت است، تسهیلات لازم را از جمله وام در اختیار كاركنان قرار دهد؛ اما به گفته ی برخی كارمندان این معاونت، با وجود این كه دانیالی تلاش می كند كارمندانش را به انجام این حركت راضی كند، ولی گرفتن وامی كه با آن در این فرصت زمانی اندك بتوان در اصفهان خانه ای خرید، كار سختی است.
برخی هم كه به دلیل شرایط الزام آور خانوادگی مانند ضرورت نگهداری از بیمار یا فعالیت یكی از اعضای خانواده در شركت های خصوصی كه امكان جابه جایی آن ها وجود ندارد، نمی توانند این معاونت را در اجرای این اقدام همراهی كنند، به ناچار تصمیم گرفتند از این معاونت خارج شوند؛ اما به گفته ی برخی از آن ها، گویا در این شرایط بازخرید هم مشكلی اضافه بر مشكلات دیگر شده است، چون هیچ پاسخ شفافی برای آن وجود ندارد. گرچه بقایی تأكید كرده است: هیچ مشكلی برای افرادی كه نمی خواهند بیایند وجود ندارد.
علاوه بر این، دستور دیگری داده شده است كه هیچ یك از كاركنان امكان جابه جایی به معاونت یا بخش های دیگر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را ندارند. در این شرایط معلوم نیست، تكلیف برخی كارمندان كه واقعا تحت تأثیر وضعیتی الزام آور قرار گرفته اند و امكان انتقال و جابه جایی ندارند، چه می شود.
در هر صورت، دانیالی در دستوری به كاركنان این معاونت مهلت داده است تا اول مردادماه با حضور در محل جدید این معاونت در اصفهان، تكلیف خود را روشن كنند. در غیر این صورت، گویا برای قراردادهای این افراد تصمیم جدیدی گرفته خواهد شد.
برخی از این كاركنان در تماس با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته اند: شاید اصل دستور انتقال معاونت و خروج از پایتخت مشكلی نداشته باشد؛ اما تكلیف خانواده ای كه پس از دادن آن مژده، آشفته شده است، چه می شود؟ چرا وقتی رییس این سازمان تا مهرماه مهلت داده است، بر اجرای ضرب الاجلی این دستور اصرار می شود و كاركنان باید قربانی این بی برنامگی شوند؟
در این تماس ها بسیاری از آن ها به وضع آشفته ی زندگی شان اشاره كردند و گفتند: كانون برخی خانواده ها در این مدت متشنج شده است و حتا برخی تا مرحله ی طلاق رفته اند. آیا مسؤولان در اجرای این تصمیم به مسائل شرعی مربوط به خانواده توجه كرده اند؟ پس اذن همسر برای زنان شاغل در این معاونت چه می شود؟! برخی مجبورند فرزندان خود را كه در تهران درحال تحصیل هستند، رها كنند و دختران شاغل در این معاونت هم مجبورند تحت تأثیر این تصمیم از خانواده های خود جدا شوند و به وامی كه معاونت یا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار است بدهد، دل خوش كنند تا شاید از این طریق بتوانند جایی برای شب و روز خود در اصفهان پیدا كنند یا برخی افراد از بیمارانی كه در این مدت از آن ها نگهداری می كردند، دل بكنند و شفای آن ها را به خدا بسپارند تا تصمیم سازمان اجرا شود.
البته بقایی هیچ اشكالی در اجرای سریع این تصمیم نمی بیند و معتقد است: به خاطر یك بی نماز نباید در مسجد را بست. از نظر او، اگر این تصمیم مهرماه اجرا می شد، باز همین مشكلات و بهانه جویی ها وجود داشت؛ اما بسیاری از كاركنان این معاونت معتقدند: اگر تا مهرماه به كاركنان فرصت داده می شد، زندگی خود را راحت تر جمع می كردند و راضی كردن خانواده ی آن ها در این مدت هم آسان تر بود، بدون دغدغه خانه شان را در تهران می فروختند و در اصفهان جای مناسبی را برای خانواده ی خود تهیه می كردند تا آن ها هم راضی و خشنود باشند.
خیلی از كارمندان در شرایط بی اعتمادی نسبت به تكلیف خود و وعده هایی كه مسؤولان برای اعطای تسهیلات در صورت كوچ داده اند، به اصفهان می روند تا شاید تصمیمی كه براساس اعلام و دستور نخست دولت كاملا اختیاری بود و سایتی هم برای آن تشكیل شد، به اجبار اجرا شود.
بقایی به این انتقال ها كه چكش اول اجرای آن را در بدنه ی دولت، خودش زده است، بسیار امید دارد و معتقد است: با انتقال معاونت صنایع دستی به اصفهان كه كانون تولید صنایع دستی كشور است، دست كم تصمیم گیری ها درباره ی یك استان زودتر اتفاق می افتد.
او این پرسش را مطرح كرد كه آیا بهتر نیست صنایع دستی در جایی قرار گیرد كه با آن موضوعیت داشته باشد یا برای آن بهتر است كه در میدان ولی عصر (عج) تهران باشد كه هیچ ارتباطی با آن ندارد؟ آیا مجموعه ای كه می خواهد كشتی تولید كند، بهتر است نزدیك دریا باشد یا در بیابان!؟
رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موضوع انتقال شركت ها و سازمان ها را یك قانون دانست و گفت: ما به اجرای آن موظفیم و بروز برخی مشكلات هم در زمان جابه جایی كاملا طبیعی است. ما اعلام كرده ایم، هیچ كسی نباید از معاونت خود در جریان انتقال جابه جا شود، چون اگر این اتفاق رخ دهد، نیروهای آن بخش را از كجا باید تأمین كنیم؟!
او اعتقاد دارد: در هیچ جای دنیا سازمان ها خود را با كارمندان شان هماهنگ نمی كنند. مطمئن باشید اگر موضوع انتقال صنایع دستی به استان اصفهان یك ماه عقب تر می افتاد، مشكل حل نمی شد. ما باید منافع كشور و كار خود را درنظر بگیریم. ما كه نمی خواهیم آن ها را به یك جای ناامن یا بیابان بفرستیم. قرار است آن ها به اصفهان بروند. حالا كارمندان باید خود را با شرایط هماهنگ كنند و قطعا هر كاری، مشكلاتی دارد. ما می خواهیم مسؤولان در صحنه حضور داشته باشند.
داستان انتقال معاونت های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با تصمیم برای خروج معاونت صنایع دستی از پایتخت، تازه آغاز شده و به نظر می رسد قرار است، این سازمان كه پس از چند سال پی گیری، تشكلی شامل سه مجموعه ی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شده است، به جزایر كوچك و پراكنده در كشور تبدیل شود.
اما آیا با انتقال معاونت ها و پژوهشكده های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به دیگر شهرها مشكلات این بخش ها حل خواهد شد؟ آیا با انتقال معاونت ها و سازمان ها به استان هایی مانند اصفهان كه كلان شهر به شمار می آیند، تا چند سال دیگر در این استان ها وضعی مشابه پایتخت پدید نخواهد آمد؟ آیا كارمندانی كه به كلا ن شهرها منتقل می شوند، از تمام مزایای وعده داده شده برای خروج برخی شركت ها و سازمان ها از تهران بهره مند می شوند؟ چه تضمینی وجود دارد كه كارمندان معاونت هایی مانند صنایع دستی پس از انتقال، از مزایایی كه دستگاه متبوع آن ها وعده داده است، استفاده كنند؟ وام ها و تسهیلاتی كه می گویند برای رفع مشكل جابه جایی و اسكان این كارمندان داده می شود، چگونه و از كدام محل تأمین خواهد شد؟